Hvordan vi arbejder - sammen...

Virksomheder er alle forskellige. Derfor har de også forskellige behov når det kommer til, hvilken form for support der understøtter dem i at opnå, deres bedste og  mest produktive måde at arbejde på.

Nogle har behov for en workshop med lederteamet, hvor de kan få inspiration og input, til deres fremtidige arbejdsplads. Andre behov for detaljeret sparring så de kan  få deres strategi helt på plads. Og så er der dem der godt ved, hvor de gerne vil hen, men har behov for at få hjælp til at skabe et solidt datagrundlag for at kunne træffe de helt rigtige beslutninger.

Og så er der dem der allerede er gået i gang, men nu gerne vil have support til forandringsledelsen – sikre at de får både ledere og medarbejdere med på rejsen. 

Endelig er der dem, der allerede har et velfungerende internt workplace-team, men gerne vil have inspiration og sparring til deres koncept og processer.

Enjoy2Work har derfor opbygget et komponentbaseret koncept med fire faser. Konceptet er opbygget af række fleksible delelementer, der hver især kan give stor værdi for den enkelte virksomhed.

Samlet udgør de fire faser en velstruktureret proces, der sikrer, at Jeres ambition for, hvordan I ønsker at arbejde i fremtiden står knivskarpt – og at alle de efterfølgende valg og løsninger understøtter Jeres strategiske ambition.

Nedenfor kan du se lidt mere om de fire faser.

Discovery

Under discovery-fasen opnåes en bred indsigt i Jeres virksomheds aktiviteter og processer. Der indsamles data – både på brugen jeres fysiske rammer, og hvilke aktiviteter I bruger dem til.

Gennem workshops og interviews involverers nøgleintresenter. I tæt samarbejde med ledelsen drives den  strategiske dialog, der sikrer en fælles ledelsesmæssig aspiration for fremtidens måde at arbejde på.

Output fra denne fase er en aspiration og strategi for, hvordan I vil arbejde i fremtiden – alt sammen forankret i Jeres virksomheds overordnede mål.

Konceptudvikling

Baseret på aspirationen for fremtidens måde at arbejde på skaber vi i denne fase en holistisk  plan for, hvordan aspirationen skal materialisere sig i henholdsvis de fysiske rammer, teknologiske løsninger og kulturen på arbejdspladsen. 

Oftest er der i denne fase et tæt samarbejde med virksomhedens HR og IT funktioner. Der er i denne fase også en høj grad af medarbejderinvolvering.

implementering

I denne fase skabes de nye fysiske rammer. Afhængig af aspirationen, og virksomhedens tidligere situation, kan det være alt lige fra rearrangering af eksiterende møbler i de eksisterende rammer, til større ombygninger.

Afhængig af aspirationen og forandringens størrelse implementeres i denne fase også de nye IT-værktøjer og dertilhørende processer.

Forandringsledelsen har indgreb i alle faser, men det er i denne fase, at der for alvor skrues op for forandringsledelsen – både for ledere og for medarbejdere.

Fasen slutter med at den nye måde at arbejde på skydes skydes fuldt og helt i gang.

Læring og vækst

I denne fase følges der sammen med Jer løbende op på, hvor godt vi er kommet i mål. Måske er der ting der skal justeres, og vi ved alle, at nye vaner kan være svære at fastholde, så måske skal der ekstra forandringsledelses-aktiviteter til, så I ikke glider tilbage i den tidligere måde at arbejde på. På et tidspunkt er I givietvis blevet så fortrolige med de nye tiltag, at de er blevet til hverdag – og at I måske har mod på, at gå et skridt længere.